Een gezonde lunch meenemen naar werk of school is zo gedaan!

Zelf een gezonde lunch meenemen voor kantoor- of schooluren is de beste manier om alle verleidelijke snoepautomaten en kantine snacks te ontwijken! Je zult je de gehele dag frisser, fitter en scherper voelen waardoor je extra hard kunt werken. Dit vergt natuurlijk enige voorbereiding, maar is de moeite zeker waard. Het is super simpel zolang je een goede voorbereiding treft, de juiste recepten gebruikt en de lunch op een juiste manier meeneemt. Voor de lunch kun je namelijk gebruik maken van het trendy ‘food prepping’ concept. Bereid ‘s ochtends vroeg of de avond van tevoren jouw lunch, bewaar het in een goede vershouddoos en ’s middags kun je een verse gezonde lunch eten. Wij leggen je graag uit hoe jij het best je lunch kan meenemen met hierbij wat leuke en gezonde tips voor recepten!

Gemakkelijke en gezonde lunches om mee te nemen

Verwen jezelf met een gezonde uitgebreide lunch en je zult zien dat al je collega’s jaloers zijn! Daarbij is een eigen gezonde lunch meenemen is ook nog eens goed voor je portemonnee. Om je een beetje op weg te helpen hebben wij enkele gezonde lunch recepten geselecteerd die ideaal zijn om thuis voor te bereiden. Probeer het zelf en ervaar hoe snel en makkelijk je een gezonde lunch voorbereidt!

gezonde lunch meenemen wraps

# 1 Kalkoen wraps met avocado
Dit recept is gebaseerd op één portie, bereiding ca. 7 minuten.

Ingrediënten

– 2 tortillawraps
– dun gesneden kalkoenfilet (hoeveelheid naar wens)
– 1/4 avocado
– 20 ml zure room
– 10 gram geraspte kaas
– krop sla

Bereiding

  1. Schil de avocado en verwijder de pit in het midden.
  2. Verwarm de wraps in (bij voorkeur) een de pan zodat deze een krokant laagje krijgt.
  3. Verdeel de sla, zure room, geraspte kaas, kalkoenfilet en avocado over de wrap.
  4. Rol de wraps in elkaar als een pakketje

Bewaar jouw creatie in een luchtdichte vershouddoos van Lock&Lock. Onze luxe vershouddozen zijn zeer sterk, nemen geen geurtjes aan, lekken niet en kunnen gemakkelijk in de vaatwasser.

gezonde lunch meenemen quinoa

#2 Quinoa salade met frisse groenten
Bij gezonde lunches denkt men al snel aan salades. Wil je een salade die goed vult tot het einde van de dag? Probeer dan eens dit frisse lunchrecept met quinoa als basis.

Dit recept is gebaseerd op twee porties, bereiding ca. 10 minuten. Ideaal om de dag van tevoren samen te stellen en de volgende ochtend in je tas te stoppen. Met onderstaand recept heb je zelfs genoeg om je partner ook op stap te sturen met een gezonde lunch. Simpeler kan haast niet!

Ingrediënten

– ½ komkommer
– 125 gram cherrytomaten
– 10 gram platte peterselie
– 75 gram feta
– 160 gram Amsterdamse uitjes
– 250 gram quinoa met olijf en tomaat
– 75 gram tzatzikisalade

Bereiding

  1. Halveer de komkommer in de lengte en verwijder de zaadlijsten en snijd in halve cirkels
  2. Snijd de tomaat in partjes
  3. Snijd de peterselie fijn, verkruimel de feta en laat de uitjes uitlekken
  4. Bereid de quinoa zoals vermeld op de verpakking en laat afkoelen
  5. Meng de groenten, petereselie, kaas, uitjes en quinoa in een kom en bewaar vervolgens in een vershouddoos
  6. Neem de tzatzikisalade in een apart bakje mee en voeg pas toe wanneer het lunchtijd is

 

#3 Diverse lunchboxen
Wil je geheel iets anders voor de lunch stel dan je lunchbox samen met allerlei lekkere hapjes. Voor onze nieuwe collectie broodtrommels met vakjes heeft Beautylab blogger Serena wat leuke lunchboxen samengesteld. Bekijk het filmpje en doe inspiratie op!

Wel een gezonde lunch, maar geen voorbereiding?

Een gezonde lunch meenemen voor activiteiten buitenshuis is dus super makkelijk. Ben je niet zo’n fan van het voorbereiden van jouw lunch een dag van te voren? Dan zijn er altijd nog de handige broodtrommels met vakjes waarin je alle ingrediënten apart van elkaar mee kan nemen en ter plekke jouw wrap of salade in elkaar kunt zetten. Lock&Lock houdt het vers!

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *